Tuesday 1 November 2011

mahu berbraces?

1.11.11 Selamat hari Satu! Pagi ni aku ke klinik dr gigi aida. Apoiment ke5 untuk servis gigi. Jangan ingat semudah itu sahaja memakai braces. Macam kereta! Pakai braces pun kena pi servis. Paling tak tahan sekali servis mak you..rabak duit! Tapi nak dibilang apa. Sewaktu awal melekatkan tiang braces ke batang gigi ni kita dah setuju 'akad' untuk merabakkan duit.

Benda yang sama setiap kali servis. Tukar besi dan tukar tali pancing. Cuma kali ini, hanya tukar gigi groud floor je. Tingkat atas tak diusik. Jadi kurangla sakitnya. Alhamdulillah. Selepas tukar, saya dengan cik ema yang tak berapa nak temuk tu terus ke bangi. Singgah la makan ke bangi kopitiam.. Oleh kerana kasihan kan diri  ni, saya pilih mee kicap je la. Rasanya tak adalah berapa sedap pun cuma mahal je lebih. Nyesal tu idakla cuma adoi hai..Kan bagus kalau tak makan situ. Untuk dua orang rm28.00 yang merangkumi nsi lemak rendang+mee kicap+air asam boy nakal+ coffe ais.


Jadi, anda nak pakai braces? teringan atau tercita-cita..? Boleh aje. Di kajang ni pasar braces. Rata-rata semua klinik ada sediakan kemudahan ni. Tinggal lagi you mahu atau tak sahaja. Tanya diri, tepuk dada lompat setempat, bisikkan di kalbu. Sanggupkah aku melekatkan besi kat gigi ni sampai 2 tahun?  Sebabnya..

2 comments :

  1. boleh tahu awak buat braces kt klinik aida tu brapa kos nye?

    kos mula2 nak pasang berapa?

    ReplyDelete
  2. dlm rm5.5k. dwnpaymen rm1500.00, 2 bulan rm350.

    ReplyDelete